Daj dziecku poczucie kontroli i sprawczości dzięki Planerowi Tygodnia

Masz wrażenie, że wszystko co robi Twoje dziecko jest zależne od Ciebie? Jesteś zmęczony ciągłym przypominaniem dziecku, co ma zrobić w ciągu dnia?

A co, gdybyś oddał’”władzę” swojemu dziecku?

Osobiście mam dwójkę dzieci – Piotrek z autyzmem atypowym (5 lat), Oliwia z głęboką dysleksją (14 lat). Gdy moja córka była na początku swojej drogi edukacyjnej, czyli w pierwszych klasach szkoły podstawowej, codziennie towarzyszyłam jej po szkole przy odrabianiu lekcji, uczeniu się, sprzątaniu pokoju czy wybieraniu ubrań na następny dzień. Miałam poczucie, że beze mnie sobie nie poradzi. Przy okazji, czułam że brakuje mi siły na własne obowiązki czy przyjemności – doba była za krótka. Wówcas wpadłam na pomysł stworzenia Planera Tygodnia

Planer Tygodnia: odmień swoją codzienność

Wszystko się zmieniło, kiedy urodził się Piotruś. Nie byłam w stanie już tak intensywnie koncentrować się na każdej aktywności Oliwii. Postanowiłam stworzyć Planer Tygodnia, aby moja 8-letnia córka nauczyła się samodzielności i odpowiedzialności. Efekty były zaskakujące i nie ograniczały się tylko do obowiązków domowych. Oprócz ogólnej satysfakcji córki, że robiła coś samodzielnie w domu, łatwiej było jej zawalczyć o siebie w szkole. Zaczęła pilnować, żeby wszystko istotne zabrać do i ze szkoły, odrabiać lekcje, prosić o pomoc w konkretnych sprawach, dbać o oceny w szkole.

To wszystko dlatego, że Planer Tygodnia jest narzędziem, które może mieć wiele zalet dla dzieci z dysleksją. Planer Tygodnia pomaga im zorganizować codzienne zadania i obowiązki w sposób klarowny i przewidywalny. Dzieci z dysleksją często mają trudności z organizacją czasu i planowaniem, co może prowadzić do niepokoju i frustracji. Stosowanie Planera Tygodnia może pomóc w złagodzeniu tych trudności.

W czym pomaga dzieciom z dysleksją Planer Tygodnia?

Przede wszystkim, Planer Tygodnia zapewnia strukturę i porządek, co ułatwia dziecku z dysleksją orientację w czasie. Dzięki temu mogą one z łatwością zidentyfikować, jakie zadania mają do wykonania i kiedy. To dzieciom z dysleksją daje poczucie kontroli i pewności.

Dodatkowo, Planer Tygodnia pozwala na łatwą wizualizację harmonogramu. Dziecko z dysleksją może zobaczyć cały tydzień przed sobą i zaplanować swoje działania z wyprzedzeniem. To ważne dla dzieci z dysleksją, które często potrzebują więcej czasu na przetworzenie informacji.

Kolejną zaletą Planera Tygodnia jest umożliwienie dzieciom z dysleksją śledzenia postępów. Mogą odznaczać wykonane zadania, co wzmacnia poczucie osiągnięcia i motywuje do dalszej pracy.

Wreszcie, korzystanie z Planera Tygodnia rozwija umiejętność samodzielności i odpowiedzialności. Dzieci z dysleksją uczą się planować swój czas i samodzielnie realizować zadania, co jest niezwykle wartościowe dla ich rozwoju.

U Oliwii ten system bardzo się sprawdził. Już nie muszę jej z niczym pilnować. Ba! Ona nawet tego nie chce. Zrobiła się niesamowicie samodzielna. Czas na młodsze dziecko. Piotruś, z racji swojego autyzmu, potrzebuje planu dnia, aby w miarę normalnie funkcjonować. Wszystko musi być przewidywalne, bo inaczej czuje się zagubiony i sfrustrowany. W jego przypadku, Planer Tygodnia jest nieodzowny. Z uwagi na fakt, że mój syn jest w takim wieku, że z łatwością przyswaja słowa i zwroty w języku angielskim, postanowiłam udoskonalić nasz Planer Tygodnia i zrobić go w języku angielskim. O zaletach takiego rozwiązania chyba nie muszę pisać.

W obecnym kształcie Planer Tygodnia jest cennym i praktycznym narzędziem, które wspomaga rozwój dzieci z dysleksją i nie tylko, ułatwia im codzienne funkcjonowanie ale też pomaga w naturalny sposób przyswoić nowe słówka po angielsku. Planer Tygodnia sprawdzi się u każdego słuchowca, wzrokowca i kinestetyka w wieku od 5 do 10 lat.

Gotowy Planer Tygodnia do wydruku możesz pobrać TUTAJ.